École Saint-Joseph (Blind River) students appreciate their new school library for the digital age

0

With a sense of deep pride, students, staff and friends of Blind River’s École Saint-Joseph celebrated recently the official inauguration of the school’s new library for the digital age. This project is part of the Conseil scolaire catholique Nouvelon’s plan to upgrade its school libraries, making them into across-the-board learning hubs. The transformation, which takes into account the realities of the new digital age, seeks to promote reading, reflection and collaboration in both a physical and a virtual learning environment.

The transformed library for the digital age will provide students access to a space that is more in tune with the learning and labour market realities of the 21st-century. Through its flexible design concept, the recast library offers students peaceful areas for reading, areas focused on research as well as areas that foster both face-to-face and virtual collaboration.

“Our new library will become a true learning hub, due to its design that simplifies the task of knowledge management and sharing,” explained École Saint-Joseph principal Julie Chenard Azzi.  “We gratefully thank parents who took pride in helping us fulfil our mandate of providing a quality French language Catholic education and believe in the importance offering students learning spaces that correspond to the realities of contemporary life.”

“The opening of this learning hub is another step the Conseil scolaire catholique Nouvelon’s plan to transform the libraries of its elementary and secondary schools,” stated CSC Nouvelon Director of Education Paul Henry. “This concept was always intended to mirror the new realities faced by our students by providing them with a flexible space that fosters active learning, and where they can work, cooperate and share. While the library will continue to provide students with access to printed books, we have a strong belief in the importance of also putting digital tools at their disposal and supporting their access to a wide variety of electronic resources.”

 

Les élèves de l’école Saint-Joseph (Blind River) adorent leur nouvelle bibliothèque à l’ère numérique

C’est avec fierté que les élèves, le personnel et les amis l’école Saint-Joseph (Blind River) ont célébré tout récemment l’inauguration officielle de la nouvelle bibliothèque à l’ère numérique. Ce lancement s’inscrit dans le projet de transformation des bibliothèques des écoles du Conseil scolaire catholique Nouvelon en carrefours d’apprentissage. Le but de cette transformation est de tenir compte de la nouvelle réalité numérique du monde.

Grâce à cette transformation, les élèves ont accès à un espace qui répond davantage à la réalité d’apprentissage et de travail du XXIe siècle. En misant sur la flexibilité du lieu, on offre aux élèves des zones de détente pour la lecture, des zones de recherche et des zones de collaboration en personne ou virtuelle. Leur nouvelle bibliothèque ultra-moderne sera un lieu où ils pourront lire, apprendre, travailler en équipe et se divertir!

« Notre nouvelle bibliothèque deviendra un véritable carrefour d’apprentissage puisqu’il a été conçu de façon à faciliter la gestion et le partage des connaissances », explique Mme Julie Chenard Azzi, directrice de l’école Saint-Joseph « Nous remercions vivement nos parents qui appuient notre mandat, qui est d’offrir une éducation catholique de langue française de qualité, et qui croient à l’importance d’offrir aux élèves des espaces d’apprentissage qui répondent à leur réalité. »

La création de ce carrefour d’apprentissage s’inscrit dans le projet de transformation des bibliothèques des écoles élémentaires et secondaires du Conseil, » affirme M. Paul Henry, directeur de l’éducation du Conseil scolaire catholique Nouvelon. « Dans sa conception, nous avons voulu refléter la nouvelle réalité des élèves en leur proposant un lieu de travail, de collaboration et d’échange flexible, qui favorise l’apprentissage actif. Tout en offrant encore et toujours des livres imprimés aux élèves, nous croyons à l’importance grandissante des outils numériques qui permettent l’accès à accéder une grande gamme de ressources électroniques. »

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here